You are here
nowości 

Skórzana moda z lat 90

Zróbmy sobie jeszcze jedną podróż w czasie i cofnijmy się do wspaniałych lat 90., kiedy to estetyczne atrybuty społeczeństwa zaskakiwały czasami swoim nietypowym sznytem. Jednym z elementów ówczesnej mody były skórzane plecaki, a właściwie plecaczki. Niezbyt duże, używane niemal wyłącznie przez młode dziewczyny oraz dojrzałe już panie, które chciały się tym sposobem nieco odmłodzić. Ci, których było na to stać sięgali po małe plecaki ze skóry naturalnej, mniej zamożni zadowalali się materiałem skóropodobnym, który przeżywał wówczas boom popularności. Z reguły wybór konsumentek padał na plecak czarny, co było rozsądną opcją – wszak czarne pasuje do wszystkiego.

Różne modele pojawiły się zarówno w sklepach z galanterią i butikach, jak i na bazarach. Nazwy marek (czasami całkowicie fikcyjnych) nawiązywały zazwyczaj do mody włoskiej, która kojarzyła się jako uosobienie szyku i klasy. Hitem rynkowym stały się wówczas plecaki, a także torebki marki Bulaggi, które choć na pozór włoskie w rzeczywistości miały holenderski rodowód. Charakterystyczne trójkątne tabliczki z logotypem tego producenta stanowiły powód do prawdziwej kobiecej dumy.

Podobne artykuły